Frequently Asked Questions

Trebuie să am bani la mine când plec?

Noi îndemnăm angajații să aibă o sumă de bani pentru prima perioadă de trai în altă țară. De regulă, angajatorii vă pun la dispoziție, după primele două săptămâni de lucru, un avans. Însă, primele două săptămâni urmează să fiți asigurați cu mijloace financiare proprii pentru minimul necesar de trai, în special cheltuielile de hrană, telefon, internet și alte cheltuieli imprevizibile. Suma necesară pentru cheltuielile personale poate varia între 50 și 200 de euro.

Trebuie să achit ceva și pentru serviciile Dvstră?

În dependență de ofertă, costurile de contractele de mediere, care trebuiesc semnate la oficiul LUCRU LEGAL, diferă. Sunt și contracte gratuite.

Locul de cazare se află, de obicei, departe de locul de muncă propriu-zis?

În dependență de ofertă, angajatorul poate oferi transport gratuit de la locul de cazare la locul de muncă.

Care este procedura interviului?

Participarea la interviul cu angajatorul din străinătate este gratuită și la acest interviu sunt bineveniți toți candidații interesați de oferta respectivă de muncă.

Pentru a participa la interviu, trebuie să vă adresați la oficiul nostru ca să primiți informația detaliată despre oferta de muncă și pentru a vă informa despre toate detaliile acesteia. În cazul în care una sau mai multe oferte prezintă interes pentru Dumneavoastră, solicitați consultanților noștri din oficiu să vă înregistreze pentru interviu cu angajatorul pentru oferta dată.

Înregistrarea și asistarea la interviul cu angajatorul este gratuită. Orice act de identitate este suficient pentru înregistrare, însă este posibilă înregistrarea pentru interviu și prin intermediul telefonului sau poștei electronice fără prezentarea unui act de identitate. Cu cel puțin 48 de ore înaintea interviului, consultanții noștri vă vor contacta pentru a primi confirmarea de participare din partea Dumneavoastră.

Interviul are loc în două etape: interviul colectiv, în cadrul căruia angajatorul explică concomitent tuturor candidaților condițiile generale și specifice ale ofertei de muncă, iar candidații au posibilitatea să pună diverse întrebări direct angajatorului și interviul individual, în cadrul căruia angajatorul pune întrebări și primește răspunsuri de la fiecare candidat în parte pentru a selecta candidații potriviți ofertei în cauză.

Care acte sunt necesare pentru dosarul de muncă?

Actele diferă de la o ofertă la alta. Toate detaliile le aflați la linia fierbinte gratuită la 022 42 1111 sau sunându-l direct pe coordonatorul Lucru Legal la 067 42 1111. De asemenea, puteți să ne vizitați la oficiul nostru de pe str. Tighina 52, or. Chișinău.

De ce nu oferiți oferte de muncă și în țări înafara UE?

LUCRU LEGAL este compania licențiată în amplasarea în câmpul muncii în Uniunea Europeană și acționează în conformitate cu cerințele angajatorului, iar acesta, la rândul lui, acționează după codul muncii UE.

Dacă eu mă aflu în țara în care aveți o ofertă de muncă, pot să mă înscriu la ea?

Cu siguranță puteți, însă procedura de va fi mai dificilă decât să vă înscrieți din Republica Moldova.

În primul rând, interviul cu angajatorul va fi organizat, în acest caz, pentru Dumneavoastră înafara grupului de candidați. În al doilea rând, semnarea contractului de mediere cu agenția noastră se va face prin intermediul poștei electronice, iar în cazul în care sunteți selectat, transportul către angajator va trebui să-l organizați Dumneavoastră din cont propriu și pe propria răspundere.

Primiți și cupluri la muncă?

Ofertele, care sunt destinate atât bărbaților, cât și femeilor, sunt destinate și cuplurilor.

Contează vârsta candidatului angajat?

Este preferabil ca angajatul să fie 18+. În fiecare ofertă este indicată vârsta preferabilă.

Trebuie să achit biletul până în țara în care mă angajez?

Totul depinde de ofertă. De obicei, prețurile la bilete nu sunt exagerat de mari și se oferă opțiuni de plecare cu autocarul sau cu avionul.

Unde putem găsi mai multe oferte de muncă?

Informațiile despre ofertele de muncă le găsiți la noi la oficiu sau la linia fierbinte 022 42 1111.

De asemenea, o consultanță gratuită puteți primi pe Facebook sau la 067 42 1111.

Care sunt costurile contractului?

Contractul de muncă nu se vinde contra plată. Din start trebuie să înțelegeți că contractul de muncă este un document semnat doar între candidat și angajator, iar agenția noastră nu este parte contractantă.

Contractele de muncă sunt semnate între candidați și angajatori în urma unui proces minuțios de recrutare, intervievare, pregătire de acte juridice pentru obținerea permisului de muncă în țara angajatorului, organizarea plecării candidaților selectați către angajator, cazarea, instruirea, inițierea în procesul de muncă și monitorizarea continuă a procesului de muncă.

Există costuri de program, dar candidații, de regulă, sunt recrutați și plasați în grupuri. Astfel, în procesul selecției și perfectării actelor intervin costuri de program aferente pregătirii pachetelor de acte necesare obținerii permiselor de muncă, vizelor de muncă și altor formalități specifice țării de destinație a candidaților selectați. Acestea diferă în funcție de program și țară de destinație, însă fiecare dintre cheltuieli au o justificare bine argumentată și nici într-un caz nu este exagerată.

Sunt și cheltuieli de drum până la locul de muncă?

În dependență de ofertă, angajatorul poate oferi transport gratuit de la locul de cazare la locul de muncă.

Care este procedura de primire a salariului?

Fiecare angajat dispune de card și pe acesta va fi transferat suma de bani indicată în contract. De obicei, în dependență de ofertă, salariul se oferă o dată la trei săptămâni.

Angajatorul oferă și loc de trai?

Totul depinde de ofertă. Sunt oferte de muncă, la care angajatorul oferă loc de cazare gratuit sau asigură angajatul cu loc în cămine pentru muncitori sau case special amenajate contra plată.

Sunt și bonusuri la salariul propus de angajator?

Da. De obicei, se oferă bonusuri pentru productivitate, asigurare socială și altele. De asemenea, se oferă și instruiri sau formări profesionale pentru unele oferte.

Este dificil de trecut interviul prin Skype?

Nu. De obicei, se face un interviu în grup cu angajatorul, iar apoi se face un interviu individual, unde discuți cu reprezentantul companiei la care urmează să lucrezi. Totul are loc într-o atmosferă calmă. Pentru mai multe detalii despre cum să treci interviul, urmărește pagina de Facebook, unde vei găsi sfaturi cum să treci cu bine un interviu de angajare.

Dacă sunt din afara Chișinăului, cum pot afla mai multe detalii despre ofertele LUCRU LEGAL?

Mai multe detalii despre ofertele LUCRU LEGAL aflați pe pagina noastră oficială, în secțiunea Oferte de Muncă.

De asemenea, consultanță gratuită primiți pe Facebook, la Linia Fierbinte 022 42 1111 sau direct de la coordonatorul de programe de muncă LUCRU LEGAL la numărul de telefon 067 42 1111.

Pot afla detaliile despre ofertele de muncă?

Desigur. Toate detaliile le aflați la linia fierbinte gratuită la 022 42 1111 sau sunându-l direct pe coordonatorul Lucru Legal la 067 42 1111. De asemenea, puteți să ne vizitați la oficiul nostru de pe str. Tighina 52, or. Chișinău. Lucrăm de luni până vineri de la ora 09:00 până la 17:00 fără pauză de masă. Sâmbăta lucrăm în prima jumătate a zilei. Vă îndemnăm, însă, să faceți o progamare prealabilă la 067 42 1111.